BEDRIJFSPROFIEL

SCHOONHEID ALS MISSIE

De missie van Cotto d’Este is geïnspireerd op de drie waarden van de Italiaanse schoonheid: smaak, elegantie en stijl, om het heden te beleven op het hoogste niveau van excellentie.

Een aangeboren passie voor alles wat kunst en cultuur is, gepaard met een geconsolideerde en diepgaande keramiektraditie om, mede dankzij continu onderzoek ondersteund door innovatie en technologie, de wereld unieke producten te kunnen bieden, die voldoen aan alle eisen van de hedendaagse architectuur.

“Vandaag de dag schoonheid creëren in Italië betekent de confrontatie aangaan met een erfgoed dat zijn weerga niet kent en een heden dat over de hele wereld bewonderd wordt: een constante aansporing om de lat hoger te leggen en zichzelf te overtreffen.”

PAOLO MUSSINI

CEO Cotto d’Este

ARCHITECTONISCHE MISSIE

Schoonheid en technische uitmuntendheid zijn de hoekstenen van de hedendaagse architectuur.

Cotto d’Este is zich hiervan bewust en blijft zich met enthousiasme en toewijding inspannen voor het vinden van menselijke woonoplossingen in het derde millennium. Een degelijke architectonische missie vertaalt zich in een open dialoog met architecten en ontwerpers waarin wij worden gesteund door de ervaring en expertise van onze technici.

Om snel en op kwalitatief hoogstaand niveau aan alle ontwerpeisen te voldoen stellen wij specifieke diensten en “strategische” ruimten ter beschikking waar u de schoonheid van onze producten met eigen ogen kunt bewonderen, zoals ons hoofdkantoor of de showroom in Milaan.

ARCHITECTONISCHE MISSIE
GESCHIEDENIS

GESCHIEDENIS

Cotto d’Este ontstaat in 1993 in Sassuolo om vorm te geven aan een zakelijke intuïtie van Paolo Mussini, oprichter en huidige CEO van het bedrijf.

Paolo Mussini is een in het Sassuolo-productiedistrict geboren en getogen tweede generatie-ondernemer. Zijn vader richtte in 1974 Panaria op, waar Paolo zijn kennis en ervaring opdeed om uiteindelijk seniorfuncties in het familiebedrijf te bekleden. Aan het begin van de jaren negentig was de markt gekarakteriseerd door standaardisatie. Paolo Mussini richtte zich echter op unieke vloeren en wanden die, dankzij de grote aandacht voor detail, geraffineerde afwerkingen en hoge technische en esthetische kwaliteit, de smaak en behoeften van de meer veeleisende consumenten moesten bevredigen.

Ook vertrouwend op het aangeboren gevoel voor schoonheid dat het merk van oudsher typeert is vanaf dat moment de filosofie van Cotto d’Este altijd het perfect combineren van esthetische schoonheid met de hoogste kwaliteit geweest.

VANDAAG

In haar zoektocht naar originele kleuren, fraaie afwerkingen en effecten geïnspireerd op de mooiste materialen in de natuur, experimenteert Cotto d’Este voortdurend met kostbare nieuwe grondstoffen, methodieken en bewerkingen, om unieke oppervlakken te creëren die zich onderscheiden van de massa.

Cotto d’Este bracht als eerste ter wereld de exclusieve dikke gres porcellanato van 14 mm en de ultradunne grote platen Kerlite op de markt en zorgde voor een revolutie in het ontwerpen en produceren van keramiek met haar innovatieve oplossingen met uitzonderlijk hoge technische karakteristieken, voor toepassing in elke architectonische context, met behoud van die typische persoonlijke stijl- en elegantiestempel die al haar creaties kenmerkt.

Cotto d’Este is momenteel het topkwaliteitsmerk van Panariagroup Industrie Ceramiche S.p.A, de Italiaanse groep die wereldleider is voor de productie en distributie van keramische bekledingen voor vloeren en wanden. Met meer dan 1.700 medewerkers, meer dan 10.000 professionele klanten, 6 productievestigingen (3 in Italië, 2 in Portugal en 1 in de Verenigde Staten) is de Panariagroup in zijn sector het referentiepunt voor hoogwaardige en luxe artikelen.

VANDAAG

Volg ons op de sociale media

facebook instagram/cottodeste pinterest/cottodeste youtube/cottodeste linkedin/cottodeste

ABONNEER JE OP DE NIEUWSBRIEF

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en je ontvangt exclusieve aanbiedingen.